12 January 2012

Elaun COLA naik RM 500 !!! yeay ~~

 PENGUMUMAN BARU OLEH PM (elaun sara hidup ) PEKELILING 11 - Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan swasta sebanyak RM500.00 sebulan berkuatkuasa Jan 2012 bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang. Langkah yang serupa disaranka...n kepada pihak swasta bagi menjamin keharmonian rakyat.. Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari-hari kelepasan am. ... Kakitangan awam & swasta perlu menunjukkan kad pengenalan diri Jabatan untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang lengkap beserta dengan syarat2 berikut :- 

1. Surat Perlantikan Kerja - Original 
2. Surat Pengesahan Kerja- Original 
3. Surat Akuan Majikan - (tempat terakhir masih bertugas) dan... 80 penutup botol Coca-Cola... ... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola ! Haaaahahaha! !!! Dah! Pergi sambung kerja.... kalau pasal duit semua mata besar belaka ekk.....

6 comments:

Zulaikha Amielia said...

Saya suka entry awak. ap pun thanks for information dear. ;)

kHaiRunNisSa iRnA said...

aik?? information cmni pun suke??

pelik >.<"

Anonymous said...

syarat yg ke-3 2 berat cket... kena labor modal... wakakka...

3. Surat Akuan Majikan - (tempat terakhir masih bertugas) dan...80 PENUTUP BOTOL COCA-COLA... ... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola !

(ASAL XLETAK 800 PENUTUP COCA-COLA...)

kHaiRunNisSa iRnA said...

sbb die die mmg nk 80 je....nk bg lebih pun buleh ~~~~~

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum sis..
Hehehe...bukan nak mengomen pasal entry ni
Kak Nsz tgk dah aiskrim goreng yg sis buat. Sis salut dgn cornflakes juga kan sbb nampak rupa cornflakes tu.. Thanks for dropping by my blog. Akak follow blog ni..

kHaiRunNisSa iRnA said...

aah..sy buat tu sebijik macam cara sis buat.....sedap kan...tp memang amik masa le nak msuk tekak...