04 May 2011

.:: 2 miNgGu Di bULaN ApRiL::.

Ape yang x kene dengan 2 minggu ni?? hehehe actlly macam2 yg terjadi dalam masa dua minggu di hujung2 bulan April yang lepas....tajuk entry tu cam suspen je kan...huh..harus lah kene suspen.....yang betol2 mencabar kredebiliti seorang Ummi haha bole?
1. Ibu Adam a.k.a Kak Ina xadapat jaga Adam semin
ggu bcoz anak sulung die masuk hospital...cedera
time bsukan kat sekolah....kesian~~ tangan patah sampai kena masuk besi..dua kali operation kata ibunya....
2. Ok~~ disebabkan perkata di Para yang pertama ni,
Ummi terpaksa minta pertolongan Opah Adam kat Batu Muda yang agak2 cOmey tu.....Opah Adam kan Bisneswoman yang berjaya ....tapi leh dikira
la berapa kali je meniaga dalam seminggu tu......
ini opah Adam......sama kan muka?? Haruslah~~~~~

3. Rambut Adam da panjang....so Ummi & Makngah da decided nak potong rambut Adam yang ala2 Justin Bieber tu....so ape lagi,,,,,ke Brem Mall la kite........Ummi, MakNgah,Aunty Ajie,Maksu Tia yang bersemangat nih..siap kira2 duit nak pegi sebab takut x cukup duit ehehe... Nak dijadikan cerita, Adam memang la x duduk diam...mana gunting tu pergi kat situ jugak la kepala dia berpusing......bila tukang gunting tu keluar kan penyodok rambut tu ( ape ke nama benda alah tu ,tah la~~)....memang meraung la si budak-x-berapa-nak-kecik tu....jenuh gak le nak menenteramkan dia...sudahnya pendek jugak la.........tapi peluh Ummi jgn nak dikire ler~~~

beberapa ekspresi muka during potong rambut time.....potong rambut pun takut ni budak ni...kene cubit xde pulak nangis camni....pasni kalo nakal ummi nak potong rambut Adam je hehehe bole??
after potong rambut..yeah!!! dats my little man!!!!

4. Para 1-3 di atas adalah sedikit coretan di umah Opah Batu Muda di minggu pertama...kita cerita lak minggu kedua kat umah Opah Batu Gajah.....oo Batu jugak....baru perasan....
5. uish!! jalan nak ke Ipoh memang jammed gile..ni baru cuti Hari Buruh.....tahun ni punya cuti raya x tahu la plak..lupe lak nak snap gambo....badan Ummi da sakit2 da duk belakang.....mintak nak drive walid x bagi.....sampai je kat destinasi yang dituju memang le penat yang amat.....muka memang kalo tengok harus disimbah air panas...( uish..nyampah sungguh la nih...)
6. ade hamba Allah ni,mengeluarkan isi hatinya kat Mak mertua ku.." ani, nape muke menantu awak tu macam tu? sombong betol......" ish hello~~~~~ x kan la aku nak menyegih je 24jam...tapi memang ramai da cakap muka Ummi muka sombong....well, mungkin da dianugerahkan camni nak wat camne??? dulu time ala2 remaja dulu pun Opah Adam batu Muda x bagi tolong niaga....takut customer larik!! ahahahaha
7. so itu je la yang diceritakan.....lain2 macam pergaduhan yang berlaku di antara Adam dan sepupunya si Comey Izzati......Si Nakal Mamat pun kelakar jugak...hurm entah la.....nak mengata anak orang pun x boleh jugak......Adam pun kecik lagi...x tau pulak perangai dia camne kan......

No comments: